سفر تصویری به ایسلند جنوبی؛ سرزمین وایکینگ ها و اساطیر شمال

به گزارش وبلاگ بروز، ایسلند با آب وهوای خاص و جاذبه های دیدنی متنوع و تاریخ غنی، یک مقصد توریستی به شدت مجذوب کننده است. در این مطلب و از قاب تصاویر، به ایسلند سفر می کنیم.

سفر تصویری به ایسلند جنوبی؛ سرزمین وایکینگ ها و اساطیر شمال

در دنیا منطقه ها متنوعی وجود دارند که ما را به سفر کردن وادار می نمایند. بعضی از سرزمین ها دارای منظره های نفس گیر هستند، بعضی از آن ها، به حدی در شهرسازی و غنای تکنولوژیک پیشرفته هستند که به جاذبه های گردشگری تبدیل می شوند، بعضی از منظر تاریخی و اساطیری مجذوب کنندهیت بالایی دارند و بعضی هم هستند که کلکسیونی از تمامی این موارد را یک جا دارند! ایسلند یکی از همین سرزمین ها است.

کشور ایسلند، شمالی ترین سرزمین اروپا، از جمله کشورهای جزیره ای اقیانوس اطلس به شمار می رود. شهر ریکیاویک مرکز این کشور است و جمعیتی بالغ بر 320 هزار نفر، ساکن آن هستند. ایسلند یکی از منطقه ها سرد اروپا و دنیا است. شرایط جغرافیایی ایسلند، باعث ایجاد و حفظ چشم انداز هایی بکر و بسیار زیبا شده است. علاوه بر این، ایسلند از جمله سرزمین های پراسطوره و پر رمز و راز تاریخ است. عمق بالای افسانه ها و اسطوره شناسی نورس، همواره این کشور و این سرزمین را یه یکی از منطقه ها مجذوب کننده دنیا برای گردشگران تبدیل نموده است؛ غنای تاریخی ایسلند که وایکینگ ها موضوع اصلی آن را تشکیل می دهند هم به آن اضافه کنید تا بدانید با چه منطقه مجذوب کننده و منحصربه فردی طرف هستیم. کشور ایسلند اخیرا به لطف پیشرفت در ورزش هایی مثل فوتبال و عملکرد بسیار عالی این تیم در جام دنیای فوتبال، بیشتر از قبل در میان عموم مردم، مشهور شده است؛ مخصوصا که هواداران این تیم با انجام تشویق های خاص خود موسوم به تشویق های ایسلندی، در رویدادهای ورزشی تمامی توجه ها را به خود جلب می نمایند! در این مطلب قرار است به وسیله قاب تصاویر، به ایسلند سفر کنیم و به نقاط مختلف آن سرک بکشیم. همراه وبلاگ بروز باشید.

طی سفر کوتاهمان به ایسلند، سراغ موارد زیر خواهیم رفت:

  • گشت وگذار در ریکیاویک و بازدید از آبشارهای گولفوس و هایفوس
  • گردش در کوهستان های لندمانالاگار
  • گردش در میان کوه های ثورزمورک
  • بازدید از آبشار اسکوگافوس
  • گردش در یخچال سولهی ماجوکول

گشت وگذار در ریکیاویک و بازدید از آبشارهای گولفوس و هایفوس

برای آغاز گشت وگذارمان در ایسلند، ابتدا به شهر ریکیاویک می رویم. ریکیاویک از اولین منطقه های بود که وایکینگ ها به محض اسکان در سرزمین ایسلند، آن را به عنوان شهر و مرکز خود برگزیدند. ریکیاویک مرکز ایسلند است و در آن می توانید حسابی خوش بگذرانید. از وقت گذراندن در رستوران های این شهر و بازدید از جاهای دیدنی تا حمل ونقل در آن، همه از جمله کارهایی است که می توانید در مرکز ایسلند به آن ها مشغول شوید. پس از صرف ناهار در ریکیاویک، سراغ آبشار معروف گولفوس می رویم. این آبشار، از جمله مهم ترین جاذبه های اروپا به خصوص اروپای شمالی است. آبشار گولفوس، در منطقه گولفوس واقع شده که همین منطقه، بخشی از دایره طلایی ایسلند است. دایره طلایی ایسلند، در بخش جنوبی این کشور قطبی جای گرفته است.

پس از آبشار گولفوس، نوبت به آبشار هایفوس می رسد. آبشار هایفوس آخرین جایی است که در اولین روز بازدیدمان از ایسلند، سراغش می رویم.

گردش در کوهستان های لندمانالاگار

کوهستان های لندمانالاگار (Landmannalaugar) از جمله بزرگ ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور هستند. منطقه ها سرسبز، دیدنی و منظره ها نفس گیر این کوهستان، سالانه توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می نماید. این منطقه، مملو از کوه های آتش فشان و آب های داغ، سمی و تماما آبی است که ضمن خطرناک بودن، نمایی بسیار زیبا و دلربا دارند! این جاذبه های طبیعی که به علت آب وهوای خاص ایسلند به وجود آمده و به جای مانده اند، از جمله اصلی ترین دلایلی هستند که ایسلند را از نظر جاذبه های طبیعی و گردشگری، به یک منطقه بکر و ناب تبدیل می نمایند. در دومین روز از گردش در ایسلند، فقط در لندمانالاگار گشت وگذار می کنیم و از منظره ها دیدنی آن عکس می گیریم.

گردش در میان کوه های ثورزمورک

مگر می گردد صحبت از ایسلند و گردش در این کشور باشد و مسیرمان به اساطیر این سرزمین نیفتد؟ در سومین روز از گردش در ایسلند، به کوهستان ثورزمورک (Thorsmork) می رویم. نام این کوهستان، با توجه به نام ثور (Thor)، ایزد رعد در اساطیر نورس و اسکاندیناویایی، انتخاب شده است. ثور، فرزند اودین (خدای خدایان) از جمله ایزدهای معروف سرزمین های شمالی و ایسلند است. این شخصیت طی سالیان اخیر، در سینمای آمریکا و در فیلم هایی همانند سری اونجرز (Avengers) به عموم مخاطبان معرفی گردید و ضمن آشنا کردن عموم مخاطبان با این کاراکتر، کشور ایسلند را هم در مرکز توجه ها قرار داد. کوه های ثورزمورگ، در نزدیکی سرزمین های کوهستانی لندمانالاگار قرار دارند و چشم انداز هایی به غایت سبز و زیبا را در دید بازدیدنمایندگان خود قرار می دهند. در سومین روز از بازدید ایسلند، تمامی وقت خودمان را صرف کوه پیمایی در ثورزمورک می کنیم و با چشم انداز های نفس گیر این منطقه، خاطره می سازیم.

بازدید از آبشار اسکوگافوس

آبشار اسکوگافوس (Skogafoss) از دیگر منظره ها دیدنی مهم ایسلند است. این آبشار 25 متری که لوکیشن فیلم برداری Thor: The Dark World هم بوده است، سالانه گردشگر های بسیار زیادی را میزبانی می نماید و یکی از 10 آبشار مهم ایسلند به شمار می رود. از منطقه ها اطراف این آبشار هم به عنوان لوکیشن های مهم سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) استفاده شده است. به هرحال طبیعت ایسلند به میزان ای مجذوب کننده و رویایی است که در بیشتر فیلم ها یا سریال های فانتزی، مورد استفاده تیم های فیلم سازی قرار می گیرد. چهارمین روز از گردش در ایسلند را به گشت وگذار و عکاسی در آبشار اسکوگافوس می گذرانیم.

گردش در یخچال سولهی ماجوکول

یخچال سولهی ماجوکول (Solheimajokull) از دیگر منظره ها بکر و مهم ایسلند است. این بار خبری از منطقه ها سرسبز و کوه های آتش فشانی باشکوه نیست؛ بلکه حالا سراغ یکی از سردترین قسمت های ایسلند می رویم. این یخچال نیز مانند سایر یخچال های دنیا، طی سالیان اخیر و با گرم تر شدن کره زمین، با خطر ذوب شدن و انحلال دست وپنجه نرم نموده است و پیش بینی می گردد طی سالیان آینده بیشتر از قبل با این قضیه درگیر باشد. این منطقه آن قدر بزرگ است که حتی بیشتر از یک روز را می توانیم در آن بگذرانیم؛ اما، علی الحساب پنجمین روز از گردش در ایسلند را با خاطره سازی در این یخچال به شدت سرد می گذرانیم.

ششمین روز سفرمان در ایسلند، آخرین روزی است که در این کشور خواهیم گذراند. در این روز، از یخچال سولهی ماجوکول به سمت ریکیاویک حرکت می کنیم و پس از استراحت کردن، به سمت خانه خود باز می گردیم. در اینجا است که سفر کوتاه و 6 روزه مان به ایسلند، سرزمین وایکینگ ها و اساطیر شمال، به انتها می رسد. وبلاگ بروز به صورت روزانه مطالب مختلفی با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری را منتشر می نماید. اگر به این جنس از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه از وبلاگ بروز را نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / shopmoment.com

به "سفر تصویری به ایسلند جنوبی؛ سرزمین وایکینگ ها و اساطیر شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تصویری به ایسلند جنوبی؛ سرزمین وایکینگ ها و اساطیر شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید