واکنش مهم استانداری تهران به خبر افزایش قیمت نان در مرکز ، تا آخر مرداد معین تکلیف می گردد

به گزارش وبلاگ بروز، معاون مالی استانداری تهران در واکنش به خبر افزایش قیمت نان در خراسان رضوی گفت: هنوز برنامه ای برای تغییر قیمت نان در تهران نداریم.

واکنش مهم استانداری تهران به خبر افزایش قیمت نان در مرکز ، تا آخر مرداد معین تکلیف می گردد

وبلاگ بروز - مرضیه ثمره حسینی: چند روز پیش، رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از گرانی نان در خراسان رضوی اطلاع داد و خاطرنشان کرد این تصمیم از طرف مرکز گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. احمدرضا کشتگر در ادامه مطرح نمود: برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

معاون مالی استانداری تهران در واکنش به این خبر به وبلاگ بروز گفت: هنوز برنامه ای برای تغییر قیمت نان در تهران نداریم.

محمد علی مهری در خصوص افزایش قیمت نان در مشهد هم بیان نمود: در مشهد همسان سازی نان رخ داده است. درواقع، در هر استانی ما دو نوع آرد نوع یک و نوع 2 داریم که تفاوتشان فقط در قیمت است و به همین علت قیمت نان نانوایی ها با هم فرق می نماید در حالی که آردشان یکی است.

معاون مالی استانداری تهران شرح داد: برای مثال، در تهران در حال حاضر نان سنگک نوع یک 2 هزار تومان و نان سنگک نوع دوم 3 هزار تومان است یعنی این نان ها 50 درصد با هم اختلاف دارند و نان نوع دو 50 درصد گران تر است در حالی که تفاوت فقط در قیمت آرد است. برای همین، بحث همسان سازی قیمت نان مطرح است که در مشهد این رخ داده است.

علی مهری اضافه کرد: البته در مشهد یک بخشی هم افزایش قیمت رخ داده و قیمت بعضی نان ها بالا رفته که باید این را در نظر داشت که نانوایان از سال 99 افزایش قیمت نداشتند.

نان چقدر گران می گردد؟

این صحبت ها در حالی مطرح است که نانوایان مدت هاست عنوان می نمایند که دخل و خرجشان با هم نمی خواند و در حالی که همه هزینه ها از حقوق کارگر و اجاره بها و هزینه انرژی بالا رفته است قیمت نان 3 سال است که ثابت مانده و افزایش پیدا ننموده و در این زمینه یکی از درخواست های نانوایان، اصلاح قیمت نان است.

معاون مالی استانداری تهران در واکنش به این درخواست های نانوایان بیان نمود: دولت یکسری تمهیدات انجام داده است که بتواند اقتصاد نانوایان را درست کند و شغل نانوایی به لحاظ مالی به صرفه باشد. به همین دلیل از حدود سه هفته پیش هر شب 40 درصد یاری هزینه برای نانوایان واریز می گردد.

علی مهری در خصوص اینکه اصلاح قیمت نان هم اتفاق خواهد افتاد یا نه؟ گفت: در این زمینه برنامه موجود است اما همه چیز دست ما نیست و استانداری به تنهایی نمی تواند تصمیم گیری کند و باید مصوبه بالادستی داشته باشد.

معاون مالی استانداری ادامه داد: با این اوصاف، ما پیشنهاد خودمان را ارائه کردیم اما هنوز مصوب نشده و فعلا تغییری درباره قیمت نان در تهران اتفاق نیفتاده است.

علی مهری در پاسخ به اینکه پیشنهاد شما برای قمیت نان چقدر است؟ گفت: در این باره هنوز نمی توانیم صحبت کنیم اما به نظر می رسد این موضوع تا آخر همین ماه در استان تهران مشخص تکلیف گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه در برنامه ما فقط بحث اصلاح قیمت نان مطرح نیست، گفت: بر این اساس ممکن است اصلا قیمت بعضی نان ها گران نگردد ولی ما در پی این هستیم که اتفاقاتی بیفتد که پخت نان برای نانوا به صرفه گردد که در این زمینه پیشنهادات ما را خود اتحادیه نانوایان هم قبول نموده اند.

علی مهری در خصوص کیفیت نان هم بیان نمود: اگر برنامه ای که عرض کردم اجرایی گردد، کیفیت نان هم قطعا ارتقا خواهد یافت.

فروش نان 10 هزار تومانی تخلف است

معاون مالی استانداری در خصوص قیمت نان در تهران هم بیان نمود: نان سنگک در تهران 2 تا 3 هزار تومان است که به ازای هر طرف که کنجد به آن اضافه نموده گردد مبلغ هزار تومان هم به آن اضافه می گردد.

این در حالی است که نان سنگک به قیمت 10 هزار تومان هم در نانوایی ها فروخته می گردد. علی مهری در این باره گفت: عرضه نان سنگک 10 هزار تومانی تخلف است مگر اینکه بین نانوا و مشتری توافقی باشد و نان به صورت خاص با سبزی و کنجد فراوان پخت گردد و یا نانوایی آزادپز باشد چون در نانوایی های آزادپز که تعدادشان در تهران زیاد هم است نرخ نان دست خود نانواهاست و خودشان قیمت گذاری می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکنش مهم استانداری تهران به خبر افزایش قیمت نان در مرکز ، تا آخر مرداد معین تکلیف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مهم استانداری تهران به خبر افزایش قیمت نان در مرکز ، تا آخر مرداد معین تکلیف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید