وسترن دیجیتال از حافظه های جانبی نو خود برای ایکس باکس سری رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ بروز، یکی از مسائل کنسول های نسل نهمی کم بودن حافظه های آن ها است. به این شکل که ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) حدود 800 گیگابایت حافظه داشته و ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) نیز دارای 360 گیگابایت حافظه داخلی است. این میزان برای عناوین امروزی بسیار کم بوده و به همین علت کاربران قطعاً به ارتقاء حافظه احتیاج پیدا خواهند کرد.

وسترن دیجیتال از حافظه های جانبی نو خود برای ایکس باکس سری رونمایی کرد

در زمان عرضه این دو کنسول، مایکروسافت با شرکت سیگیت (Seagate) قرار داد بست تا حافظه های مخصوص این کنسول ها را بسازد. در پشت هر دو کنسول ما شاهد یک جایگاه خاص برای حافظه جانبی هستیم که کاربران می توانند این حافظه ها را به این قسمت متصل نمایند. دقت کنید که این درگاه بسیار خاص بوده و احتیاج به حافظه های مخصوص دارد.

برخلاف هارد یا هر حافظه جانبی دیگری که به وسیله کابل USB به کنسول ایکس باکس شما متصل گردد، شما می توانید عناوین نسل نهمی را از روی این حافظه های جانبی مخصوص اجرا کنید. به همین علت است که گیمرها به خرید آن ها ترغیب می شوند. در صورتی که حافظه های دیگر تنها توانایی اجرای عناوین نسل هشتمی را روی کنسول دارند.

حال ساخت این حافظه های جانبی از انحصار سیگیت خارج شده و شرکت معروف وسترن دیجیتال (Western Digital) نیز توانایی ساخت آن را دارد. نام این حافظه های جانبی وسترن بلک سی 50 (Western Black C50) بوده که دارای دو ظرفیت 512 گیگابایت و یک ترابایتی است. از لحاظ ظاهری این حافظه کمی خشن تر از مدل سیگیت است اما کارایی هر دو مدل باهم برابر است.

نکته اصلی اینجاست که سیگیت تنها حافظه جانبی یک ترابایتی برای این کنسول ها فراوری نموده بود. این درحالی است که وسترن دیجیتال یک مدل مقرون به صرفه تر نیز با حافظه کمتر طراحی نموده تا توانایی انتخاب کاربران بیشتر باشد. قیمت نسخه 512 گیگابایتی حدود 80 دلار و قیمت 1 ترابایتی 150 دلار است.

مشکل اینجاست که حافظه های جانبی کنسول های ایکس باکس بسیار گران قیمت هستند. همین موضوع باعث شده تا ارتقاء حافظه در این کنسول ها دشوارتر از پلی استیشن 5 باشد. به طور کلی سیستم نصب این حافظه ها راحت تر است اما قیمت بالایی داشته و بسیار محدود هستند.

برای مثال کنسول ایکس باکس سری اس حدود 250 دلار قیمت داشته و قیمت یک حافظه یک ترابایتی 150 دلار است. به همین علت به جای این کار شما ترغیب به خرید کنسول گران قیمت تر یعنی سری ایکس می شوید. با این حال نسخه 512 گیگابایتی برای دارندگان کنسول سری اس انتخاب بهتری به نظر می رسد.

نصب این حافظه های جانبی هم بسیار راحت است. شما حافظه را به جایگاه اختصاصی آن در پشت دستگاه متصل نموده و کنسول با آن مثل حافظه داخلی دستگاه رفتار می نماید. به این شکل که به راحتی می توانید عناوین مختلف را روی آن نصب نموده و اجرا کنید.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ

به "وسترن دیجیتال از حافظه های جانبی نو خود برای ایکس باکس سری رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسترن دیجیتال از حافظه های جانبی نو خود برای ایکس باکس سری رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید