کشف جاده هفت هزارساله در دریا

به گزارش وبلاگ بروز، جزیره کورچولا واقع در کرواسی خانه محوطه های باستان شناسی است که قدمت بعضی از آن ها به 20 هزار پیش از میلاد بازمی شود، اما کشف یک جاده هفت هزارساله که زمانی یک مکان باستانی را به این جزیره متصل می کرد، کاملا دور از انتظار بود.

کشف جاده هفت هزارساله در دریا

گروهی از باستان شناسان دانشگاه زادار این جاده را در سواحل کرواسی کشف نموده اند. این جاده در عمق پنج متری یک محوطه باستان شناسی غرق شده به نام سولین کشف شد که زمانی سکونتگاه نوسنگی بود.

باستان شناسان دریافتند که این جاده سکونتگاه مردم تمدن Hvar را به سواحل جزیره کورچولا متصل می کرد.

سرپرست گروه باستان شناسان می گوید که محققان در ابتدا بقایای سنگ هایی را کشف کردند که یک جاده با عرض چهار متر را تشکیل داده بودند. سپس نتایج تاریخ گذاری رادیوکربن چوب هایی که در گل ولای دریا کشف شدند نشان داد این مسیر در حوالی 4900 پیش از میلاد، یعنی حدود هفت هزار سال پیش ساخته شده است. با توجه به این که کاوش های باستان شناسی قبلی که در این مکان اجرا شده بود به کشف ظروف سفالین و سایر اشیاء مربوط به تمدن Hvar منجر شده بود، گمان می رود این جاده را نیز همین مردم ساخته باشند.

جزیره کورچولا که در دریای آدریاتیک واقع شده است، با وجود منظره ها چشم نواز و آب های شفاف همیشه جاذبه ای برای علاقه مندان به آب و هوای آفتابی و تفریحات آبی بوده است. با این حال در این جزیره کلیسای سن مارک و دیوارهای باستانی شهر کورچولا نیز وجود دارد.

منبع: گردشبان

به "کشف جاده هفت هزارساله در دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جاده هفت هزارساله در دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید