کشف 1700 سالۀ پلیس ترکیه در زیر دریا!

به گزارش وبلاگ بروز، یالوُوا در سال 74 قبل از میلاد تحت حاکمیت امپراطوری روم نهاده شد. وقتی رم سال 395 به دو بخش تقسیم شد، یالوُوا در محدوده رم شرقی باقی ماند.

کشف 1700 سالۀ پلیس ترکیه در زیر دریا!

به گزارش فرادید، چشمه های آب گرم یالوُوای امروزی جایگاه مهمی در تاریخ دارند. این چشمه آبگرم به عنوان محل استراحت و درمان امپراتوران دوره بیزانس معروفیت زیادی داشت.

اخیرا بقایای یک کشتی غرق شده مربوط به دورۀ رومی در سواحل این منطقه کشف شده است. این اکتشاف در حدود 200 متری سواحل یالوُوا انجام شد.

با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، پژوهش های صورت گرفته در این منطقه منجر به کشف کوزه هایی شد که همراه قطعات چوبی و سنگی، بین قرن های 9 و 13 به طور گسترده در تجارت استفاده می شدند.

مطالعات کشف و آنالیز زیر آب با مشارکت کارشناسان هیئت منطقه ای کوجایلی برای حفاظت از میراث فرهنگی و غواصان پلیس دریایی انجام شد.

طی مطالعات صورت گرفته در منطقه ای به نام لاشه کشتی یالوُوا گازی 1 علاوه بر کوزه های مورد استفاده برای نگهداری ماهی، روغن، زیتون و غذای خشک در 10 نقطه مختلف در عمق 12 متری آب، قطعات چوبی و سنگی مورد استفاده در کشتی ها نیز از دریا خارج شد.

گوخان چاگلاردره، مدیر شعبه بندر دریایی پلیس یالوُوا گفته است که قبلاً حین غواصی های آموزشی با اشیاء مختلفی برخورد نموده بودند و بقایای یک بندر و اسکله باستانی را پیدا نموده بودند و آنجا مطالعات باستان شناسی انجام دادند.

چاگلاردره می گوید: یک ماه پیش در آخرین غواصی آموزشی ما، غواصان یکی دو شیء را دیدند و پیشنهاد دادند تحقیقات مفصلی انجام گردد. بعدا که با هم شیرجه زدیم با سازه ای در زیر آب روبرو شدیم. به نهادهای مربوطه اطلاع دادیم. بعداً حین غواصی مجدد، تأیید شد اینجا یک کشتی غرق شده است.

منبع: فرارو

به "کشف 1700 سالۀ پلیس ترکیه در زیر دریا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 1700 سالۀ پلیس ترکیه در زیر دریا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید