هوش مصنوعی

هوش مصنوعی خودروهای آینده تویوتا را طراحی کرد!، عکس

هوش مصنوعی احتمالاً محبوب ترین اصطلاح در سال 2023 تا به امروز بوده است، بسیاری از صنایع به لطف فناوری های یادگیری ماشین آغاز به کشف فرصت های نو حل مسئله نموده اند.

9 تیر 1402

شمشیر دولبه هوش مصنوعی برای امنیت سایبری

خبرنگاران، گروه فناوری های نوین: طی سال های گذشته هوش مصنوعی مولد (AI) به عنوان ابزاری قدرتمند و مؤثر در زمینه های مختلف، از جمله امنیت سایبری ظهور نموده است. این فناوری که بر اساس الگوریتم های یادگیری عمیق عمل می نماید تواناهایی متعدد مانند فراوری محتوای...

24 خرداد 1402

پردازنده M2 اولترا رونمایی شد؛ دو برابر هسته بیشتر در مقایسه با M2 مکس

قدرتمندترین و سریع ترین پردازنده اپل هم دقایقی پیش در رویداد WWDC 2023 رونمایی شد؛ پردازنده M2 اولترا با دو برابر هسته گرافیکی و پردازشی بیشتر در مقایسه با M2 مکس.

19 خرداد 1402

شاخص های همه جانبه برای سنجش و ارزیابی دانشمندان تعیین شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در همایش ملی مدیران اطلاع رسانی پزشکی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: نمی توانیم یک فرد هیات علمی را تنها بر مبنای رتبه H-index دانشمند بنامیم بلکه باید شاخص های همه جانبه...

1 خرداد 1402

کاهش سن ابتلا به آلزایمر در ایران ، برترین سن برای تشخیص این بیماری ، هر 5 سال تعداد مبتلایان 2برابر می گردد ، تنهایی آلزایمر می آورد؟

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران می گوید: حدود یک میلیون نفر در ایران به انواع دمانس یا زوال عقل ازجمله آلزایمر مبتلا هستند که این آمار با افزایش جمعیت سالمندی در کشور بیشتر هم خواهد شد.

21 فروردین 1402

پیش نمایش اندروید 14 منتشر شد ، گام بلند گوگل برای ارائه سیستم عامل تازه

شرکت گوگل نسخه پیش نمایش برای توسعه دهندگان اندروید 14 را برای نخستین بار برای گوشی های پیکسل خود منتشر کرد.

21 بهمن 1401

گوگل مشکل خواندن دست خط بد دکتر ها را حل کرد

گوگل فناوری خواندن دست خط دکتر ها در گوگل لنز را توسعه می دهد. با این قابلیت Google Lens باید با دردسر های خواندن دست خط پزشکان خداحافظی کنیم.

6 دی 1401

بازی تیراندازی علمی تخیلی Synduality برای کنسول ها و کامپیوتر معرفی گردید

شرکت Game Studio بیان کرد که در حال ساخت یک عنوان در سبک شوتر سوم شخص است. این بازی به وسیله بندای نامکو (Bandai Namco) عرضه شده و حالت علمی تخیلی دارد. نام این بازی سیندوالیتی (Syndyality) بوده و برای کنسول های نسل 9 به همراه کامپیوتر عرضه خواهد شد.

28 شهریور 1401

انجام وظایف پیچیده به وسیله ربات های گوگل

این روز ها ربات ها در مکان های زیادی حضور دارند و وظایف انسانی بسیاری را به عهده گرفته اند. با این حال، آن ها معمولا می توانند دستورالعمل های خاصی را دنبال نمایند و روی انجام کار های ساده از پیش برنامه ریزی شده تمرکز نمایند.

5 شهریور 1401

یاری هوش مصنوعی به جراحی قلب

برای نخستین بار در اسکاتلند از هوش مصنوعی برای یاری به انجام عمل های جراحی بیماران مبتلا به بیماری قلبی استفاده می گردد.

17 مهر 1400

یادگیری عمیق چیست و چه ارتباطی با یادگیری ماشین دارد؟

یادگیری عمیق بخشی از هوش مصنوعی است که در آن سعی شده از عملکرد مغز انسان در پردازش داده ها و بعلاوه الگوهای فکر انسان برای تصمیم گیری، تقلید گردد. یادگیری عمیق یکی از زیر مجموعه های یادگیری ماشین در هوش مصنوعی است. یادگیری ماشین، شبکه هایی دارد که توانایی...

24 مرداد 1400

کشتی رباتیک 《مای فلاور》راهی سفر به آتلانتیک شد

یک کشتی بدون خدمه و رباتیک که برای بازآفرینی سفر تاریخی مای گلر در آن سوی اقیانوس اطلس (400 سال پیش) طراحی شده است، عبور از اقیانوس را شروع نموده است.

17 مرداد 1400

صنعت لوازم خانگی از شرکت های خلاق و دانش بنیان دعوت به همکاری کرد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کوشش دارد تا در راستای توسعه همکاری میان شرکت های دانش بنیان و خلاق از یک سو و صنایع مختلف، نیازهای فناورانه این صنایع را به این شرکت های فناور و خلاق، منتقل کند.

7 مرداد 1400

تشخیص کروناویروس در بزاق با استفاده از نور مادون قرمز

محققان راهی نو برای تشخیص کروناویروس در بزاق از طریق نور مادون قرمز ایجاد نموده اند.

25 تیر 1400

25 شغل با درآمد در آینده

بازار کار به طور مداوم در حال تغییر است و این تغییرات به سرعت اتفاق می افتد. مشاغل امروز بسیار متفاوت از نسل پدربزرگ و مادربزرگ شماست، حتی مشاغلی که والدین شما در آن مشغول بودند نیز ممکن است دیگر مورد تقاضا نباشند.

23 خرداد 1400

مدرسه استارت آپی برنامه نویسی امنیت اطلاعات برگزار می شود

مهدی محمدی در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، برنامه ریزی مدون و مفصلی برای آموزش برنامه نویسی در کشور دارد، گفت: راه اندازی بوت کمپ های آموزشی در حوزه برنامه نویسی با این هدف آغاز شده...

16 اسفند 1399

عکس های نادیده دختران پوتین لو رفت ، افشاگری رفیق سابق و دشمن امروز

یکی از نزدیک ترین دوستان سابق ولادیمیر پوتین که این هفته یک جنگ حقوقی 14 میلیارد دلاری را به دولت روسیه باخت، مجموعه ای از عکس های نادیده دو دختر ولادیمیر پوتین را از همسر سابقش در فضای مجازی منتشر کرد.

7 شهریور 1399

معرفی برنامه AR Cut &amp Paste ، هرچیزی را که می خواهید با گوشی خود برش بزنید و بچسبانید!

همانطور که این نسخه آزمایشی عالی از سوی توسعه دهنده Cyril Diagne نشان می دهد، AR می تواند ابزاری مناسب برای دریافت تصاویر از دنیای واقعی و چسباندن آن به اسناد دیجیتال باشد. فقط تلفن خود را به سمت آن چیزی که می خواهید کپی کنید گرفته و سپس آن را به سمت صفحه دسکتاپ...

6 مرداد 1399

برنامه های حمایتی صندوق نوآوری برای جهش فراوری

روح الله ذوالفقاری در مصاحبه با خبرنگار مهر در مورد برنامه های صندوق نوآوری در راستای تحقق شعار سال جهش فراوری با بیان اینکه شعار سال تبلوری از جهت گیری مالی کشور است، بیان کرد: جهش جزء مشخصات ذاتی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه است و صندوق نوآوری و...

13 خرداد 1399

گلکسی نوت 20 با این قابلیت می تواند رقیبی جدی برای آیفون 12 باشد!

با توجه به گزارشی که از وب سایت خبری سامسونگ منتشر شده، ظاهرا این شرکت تولید چیپست های 7 و 6 نانومتری با استفاده از فناوری جدید خود را آغاز کرده و احتمالا می خواهد پرچمدار بعدی خود را به آن مجهز کند؛ این یعنی به احتمال زیاد گلکسی نوت 20 می تواند با پردازنده...

21 فروردین 1399
تعداد: (21)