آمار عجیب از متقاضیان دور دوم فروش خودرو

به گزارش وبلاگ بروز، با اینکه آمار نهایی ثبت نام کنندگان دور دوم فروش خودرو اعلام نشده است، اما تعداد ثبت نام کنندگان دور تازه تا میانه زمان ثبت نام آمار بسیار بالایی بوده است.

آمار عجیب از متقاضیان دور دوم فروش خودرو

به گزارش اکو ایران، فاز دوم فروش خودرو با مکانیزم نوبت دهی به اتمام رسید. هر متقاضی این امکان را داشت تا نسبت به انتخاب پنج اولویت خودرویی خود اقدام کند. حال با تمام شدن فاز دوم، متقاضیان خرید خودرو به قیمت کارخانه باید منتظر باشند، مدیران سامانه یکپارچه با مدیران شرکت های خودروساز حاضر در طرح پیش فروش خودرویی صمت هماهنگ نمایند تا اولویت های عرضه محصولات فروخته شده در این طرح پیش فروش خودرو بدون قرعه کشی معین شده و به متقاضیان اعلام گردد.

آن طور که برنامه ریزی شده قرار است روز 24 خرداد اولویت ها معین تکلیف شده و به اطلاع ثبت نام نمایندگان برسد بنابر این متقاضیان خرید خودرو با مکانیزم نوبت دهی دو هفته پُر التهاب را پیش رو دارند. البته آنچه گذر این بازه زمانی تا اعلام نتایج را برای متقاضیان سخت می نماید ابهام هایی است که دور دوم فروش خودرو برای ثبت نام نمایندگان داشت.

ابهام اول درباره تعداد افرادی بود که در دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه علاوه بر افتتاح حساب وکالتی نسبت به انتخاب خودرو نیز اقدام کردند. مدیر سامانه یکپاره در چند روز شروع فاز دوم طرح پیش فروش خودرویی صمت آمار افرادی که وارد سامانه شدند و نسبت به انتخاب خودرو های مورد نظر خود اقدام کردند را اعلام می کرد.

اما مهدی تقدسی از نیمه راه تصمیم گرفت دیگر آماری درباره تعداد متقاضیان اعلام نکند. آخرین آمار ها حکایت از حضور یک میلیون نفر متقاضی در دور دوم فروش خودرویی صمت داشت. این آمار مربوط به روز 6 خرداد سال جاری بود در حالیکه هنوز چهار روز تا انتها مهلت معین ده به جای مانده و به به طور قطع این عدد افزایش یافته است.

دور اول فروش خودرویی صمت از مسیر سامانه یکپارچه شاهد حضور حدود 935 هزار متقاضیانی بود. البته در دور اول فروش محصولات شرکت های خودروساز با مکانیزم بدون قرعه کشی علاوه بر ایران خودرو شاهد حضور بهمن موتور، خودروسازی ایلیا، آرین پارس موتور و مکث موتور بودیم. اما این خودروسازان در دوم غایب بودند و دور تازه فروش خودرویی صمت تنها خودروسازی سایپا به همراه کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور برگزار گردید.

افزایش تعداد متقاضیان سبب می گردد تا بازه تحویل محصولات عرضه شده طولانی تر گردد. ابهام دوم نیز مربوط به قیمت محصولات عرضه شده خودروسازان خصوصی در این طرح فروش است. همچنان کشمکش میان خودروسازان خصوصی و شورای رقابت وجود دارد و معین نیست قیمت نهایی محصولات خودروسازان خصوصی در دور دوم پیش فروش صمت در نهایت با چه قیمتی برای متقاضیان فاکتور خواهد شد.

معین تکلیف شدن ابهام های خودرویی مربوط با دور دوم فروش با مکانیزم نوبت دهی می تواند نقشه راه متقاضیان برای حضور یا انصراف از این طرح پیش فروس صمت را معین کند.

منبع: فرارو

به "آمار عجیب از متقاضیان دور دوم فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار عجیب از متقاضیان دور دوم فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید