برترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته نانوفناوری

به گزارش وبلاگ بروز، فناوری نانو رشته ای از دانش کاربردی و فناوری است که موضوع اصلی آن مهار ماده یا دستگاه های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر و در مقیاس یک تا 100 نانومتر را شامل می گردد.

برترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته نانوفناوری

به گزارش سرویس علم و پیشرفت وبلاگ بروز به نقل از یو اس نیوز، علم نانو، تحقیقات پایه و کاربردی را در سطوح خرد و نانو در رشته های مختلف از جمله شیمی، زیست شناسی، مهندسی زیستی، فیزیک، الکترونیک، علوم بالینی و پزشکی، مهندسی شیمی و علم مواد آنالیز می نماید.

فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده ای را پوشش می دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود 1 تا 100 نانومتر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی عمدتاً متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک از خود نشان می دهند.

براساس تحقیقات اجرا شده، دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور، دانشگاه چینهوا در پکن، دانشگاه آموزشگاه علوم چین، دانشگاه سوچو در شهر سوژو چین، موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه استنفورد، دانشگاه پکن، دانشگاه علم و صنعت چین، دانشگاه ژجیانگ چین، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه صنعتی ووهان، مؤسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه علم و صنعت هاژونگ چین، دانشگاه تیانجین، دانشگاه هاروارد، دانشگاه شیان جیائوتونگ چین، دانشگاه کالیفرنیا - برکلی، دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله، دانشگاه سیتی هنگ کنگ، دانشگاه فناوری جنوب چین، دانشگاه کالیفرنیا - لس آنجلس، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، دانشگاه نانکای چین، دانشگاه فودان و دانشگاه جیلین به تریتب بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته نانوفناوری هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "برترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته نانوفناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته نانوفناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید