توقف صادرات زغال سنگ حرارتی کانادا

به گزارش وبلاگ بروز، کانادا تا سال 2030 صادرات زغال سنگ حرارتی را ممنوع خواهد نمود.

توقف صادرات زغال سنگ حرارتی کانادا

به گزارش وبلاگ بروز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کنفرانس اقلیمی COP26 در گلاسکوی اسکاتلند گفت: این ممنوعیت در راستای کوشش برای انتها دادن به آلایندگیهای زغال سنگ صورت می گیرد که یکی از مهمترین گامهایی است که دنیا باید برای مبارزه علیه تغییرات اقلیمی بردارد.

دولت کانادا بعلاوه 810 میلیون دلار (یک میلیارد دلار کانادا) برای یاری به حرکت کشورهای وابسته به زغال سنگ به سمت منابع انرژی پاکتر فراهم خواهد نمود.

ترودو در کنفرانس COP26 گفت: اقدام اقلیمی نمی تواند منتظر بماند. کانادا از سال 2015 یک شریک متعهد در مبارزه علیه تغییرات اقلیمی بوده و با حرکت به سمت یک آینده کربن خنثی، به مشارکت در کاهش آلایندگی و ساخت یک آینده پاکتر برای همه ادامه می دهد.

کانادا در میان 10 صادرکننده بزرگ زغال سنگ دنیا قرار گرفته است و بعلاوه یکی از پنج فراوریکننده بزرگ این سوخت فسیلی است. در حالی که پیش بینی شده است فرایند رشد فراوری نفت کانادا تا سال 2050 ادامه پیدا کند، نخست وزیر کانادا اظهار داشت دولت سرگرم برنامه ریزی برای محدود کردن آلایندگی از سوی این صنعت و کربن خنثی کردن آن تا سال 2050 است. برای یاری به دستیابی به این هدف تا سال 2050، دولت یک هدف پنج ساله معین و تضمین می نماید که این بخش مشارکت معناداری در تحقق اهداف اقلیمی 2030 کانادا داشته باشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وب سایت سی بی اس به نقل از مدیرعامل شرکت وایت کپ ریسورسز نوشت: صنعت با نگرانی به این اقدام بی پروا واکنش نشان داد و دولت اهدافی را معین نموده است که نمی داند چگونه به آن برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توقف صادرات زغال سنگ حرارتی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف صادرات زغال سنگ حرارتی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید