خبرنگاران استاندار: برطرف محرومیت های سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر بنیاد برکت است

به گزارش وبلاگ بروز، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عمق محرومیت های این استان ایجاب می نماید که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنایت بیشتری به این خطه از ایران اسلامی داشته باشد.

خبرنگاران استاندار: برطرف محرومیت های سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر بنیاد برکت است

احمدعلی موهبتی روز سه شنبه در حاشیه رزمایش ایجاد 180 هزار شغل که به صورت ویدئو کنفرانس با اولویت آسیب دیدگان از بیماری کرونا برگزار گردید، گفت: سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از ظرفیت ها و توانمندی های فراوان در بسیاری از بخش ها دچار محرومیت های زیادی است.

وی با تقدیر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در برطرف محرومیت و یاری به اشتغالزایی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهنامه مشترک این ستاد با استانداری مقرر شد در سالهای 96 تا 98 این ستاد 505 میلیارد تومان در این استان هزینه کند که با همت مسئولان ستاد فراتر از سقف تعهد یعنی 727 میلیارد تومان طرح های اشتغالزایی در استان اجرایی شد که اشتغال افزون بر 23 هزار نفر را در 14 شهرستان و 900 روستای این استان به همراه داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیل دی سال گذشته شاهد باران مهر و مهربانی ملت عظیم ایران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر سر مردم این دیار بودیم که جای تقدیر دارد.

وی ساخت 172 مدرسه و 96 خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت را از مهمترین اقدامات این ستاد در استان عنوان نمود و اضافه کرد: برطرف مشکل بیکاری در سیستان و بلوچستان از این حیث حائز اهمیت است که معاندان نظام در آن سوی مرزها از بیکاری جوانان سوء استفاده نموده و بستر جذب آنان را فراهم می نمایند درحالی که اگر زمینه اشتغال در استان فراهم گردد ضمن ایجاد رونق مالی، امنیت منطقه نیز به خوبی تامین خواهد شد.

موهبتی اعلام کرد: در تفاهمنامه جدید مقرر است در حوزه اشتغال 800 میلیارد تومان و حوزه عمرانی نیز یکهزار میلیارد تومان با مدنظر قرار دادن 60 درصد اعتبارات ستاد و 40 درصد اعتبارات استانی هزینه گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: همچنین با وجود سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی در بخش پرواربندی و بسته بندی گوشت قرمز از سوی بخش خصوصی مشکلاتی گریبانگیر فعالان این بخش شده بود که با ورود آستان قدس رضوی، بنیاد برکت و همه دستگاههای دولتی این حوزه نیز فعال شد که زمینه را برای تامین بخشی از پروتئین کشور فراهم کرد.

موهبتی اعلام کرد: اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد احسان در بخش های مختلف این استان نظیر گرمایش و سرمایش مدارس، تهیه جهیزیه نیازمندان، ایجاد قرارگاه امدادی برای مقابله با بیماری کرونا و همچنین توزیع 35 هزار بسته غذایی برای نیازمندان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه عنایت رهبر معظم انقلاب به این خطه از ایران اسلامی بسیار ویژه و قابل تقدیر است، گفت: عمق محرومیت در سیستان و بلوچستان به حدی بالاست که اقدامات صورت گرفته در آن کمرنگ دیده می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: برطرف محرومیت های سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر بنیاد برکت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: برطرف محرومیت های سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر بنیاد برکت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید