دیوار فرو می ریزد مستند روایی داستانی درباره فروریختن دیوار برلین است

به گزارش وبلاگ بروز، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، دیوار فرومی ریزد مستندی روایی داستانی درباره فروریختن دیوار برلین در سال 1989 است.

دیوار فرو می ریزد مستند روایی داستانی درباره فروریختن دیوار برلین است

این دیوار به طول 155 کیلومتر و به ارتفاع 6.3 متر به وسیله جمهوری دموکراتیک آلمان ساخته شد و در سال های 1961 تا 1989 به مدت 28 سال شهر برلین را به دو منطقه شرقی و غربی تقسیم نموده بود. دیوار برلین اصلی ترین نماد جنگ سرد شناخته می شد و به پرده آهنین نیز مشهور بود.

دیوار فرو می ریزد روایتی مستند با شیوه بیان داستانی درباره روزهای منتهی به فروپاشی دیوار برلین و ملاقات رودررو و آزاد مردم دو منطقه آلمان شرقی و غربی با یکدیگر است.

الیویه گز، صاحب این اثر در سال 1974 در استرازبورگ به جهان آمده و نویسنده و روزنامه نگار است.

الیویه گز، پس از چهار سال اقامت در برلن در سال 2009 به پاریس بازگشته و برای روزنامه های لوموند سیاسی بین المللی در فرانسه و اف آ زد در آلمان، تاگ انزیگه در سوئیس و ایل فوگلیو در ایتالیا کار می نماید.

الیویه گز بعلاوه کتاب بازگشت ناممکن درباره توضیح بازگشت کلیمی های آلمان در سال 1945 را منتشر نموده که در سال 2007 برترین کتاب تاریخی و پژوهشی شناخته شده است.

ژان مارک گونن، دیگر نویسنده این اثر نیز روزنامه نگار فیگارومگزین و مسئول گزارش های بزرگ بین المللی و تحقیقات است.

این نویسنده در سال 1989 فروریختن دیوار برلن را برای مجله اکسپرس گزارش می کرد. گونن همراه با دانیل ورنه جنگ در بالکان، آینه شکسته یوگسلاوی را به نگارش درآورده و در نوشتن کتاب آنها رابین را کشتند نیز همکاری نموده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: نوازنده نوای مرگ بتن و آهن را می نواخت. برای گروه مردمی که پیرامونش ایستاده بودند و آنچه را که می شنیدند و می دیدند باور نمی کردند. گویی در پیاده رو کنسرت صبحگاه را می نواخت. به یاد کسانی که با تیر نگهبانان مرزی کشته شده بودند و برای سپاسگزاری از آنها که جان خود را به خطر انداخته، فریاد زده بودند: ما مردم هستیم و دیوار را ویران نموده بودند.

انتشارات کتاب تداعی دیوار فرومی ریزد را با ترجمه خجسته کیهان در 308 صفحه و بهای 142 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دیوار فرو می ریزد مستند روایی داستانی درباره فروریختن دیوار برلین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار فرو می ریزد مستند روایی داستانی درباره فروریختن دیوار برلین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید