وقتی کانسپت ها فراوری می شوند؛ معرفی ون های ID.Buzz و ID.Buzz Cargo فولکس واگن

به گزارش وبلاگ بروز، پس از مدت ها انتظار خاتمه فولکس واگن از نسخه فراوری انبوه ID.Buzz (مسافری) و ID.Buzz Cargo (باری) رونمایی کرد. اولین بار در سال 2017 میلادی بود که کانسپت ID.Buzz رونمایی شد و به علت استایل و فرم خاص بدنه که ترکیبی از یک طراحی رِترو و مدرن را در خود داشت به شدت مورد استقبال رسانه های خودرویی نهاده شد.

وقتی کانسپت ها فراوری می شوند؛ معرفی ون های ID.Buzz و ID.Buzz Cargo فولکس واگن

حال با معرفی نسخه فراوری انبوه یا اصطلاحا تجاری شده این مینی ون می توان با نگاهی دقیق تر به محصول برقی نو فولکس واگن، آن را مورد نقد و آنالیز قرار داد .

ساده، صریح و به دور از پیچیدگی

این ها توصیفاتی کوتاه و آنی از طراحی ظاهری محصول نو فولکس است که در اولین نگاه در فکر نقش می بندد. کلیت طراحی بدنه مدل فراوریی با نسخه کانسپت معرفی شده در سال 2017 تفاوت چندانی ندارد، اما بعضی جزییات پیچیده و غیرقابل ساخت نسخه کانسپت، در این مدل حذف یا تعدیل شده است .

به عنوان اولین نکته در طراحی بدنه ID.Buzz، شما با یک خودرو اصطلاحا ONE BOX یا یک جعبه ای روبه رو هستید یعنی حجم کلی بدنه از دِل یک جعبه مکعب مستطیلی شکل گرفته لذا در اولین برخورد ممکن است انتظار مشاهده پیکره ای مجذوب کننده را نداشته باشید، اما همچون اکثریت مدل های فولکس واگن، طراحان ID.BUZZ کاملا به ماموریت خود آشنا بوده و با دقت تمام نسبت به خلق یک مینی ون متفاوت اقدام کرده اند.

نمای جلوی فولکس واگن ID.Buzz

نمای عقب فولکس واگن ID.Buzz

قبلی 1 از 2 بعدی

در نمای جلو اولین نکته قابل توجه، فرم پردازی چراغ های جلو، خط روی دماغه و سپر است که شخصیتی پویا، مجذوب کننده، جسور و البته محبت آمیز به آن بخشیده است؛ ضمن آنکه اووِرهَنگ کوتاه جلو و عقب و سبک رنگ آمیزی بدنه، یادآور T1 میکروباس کلاسیک است. فولکس برای بدنه ID.Buzz، هفت رنگ یکپارچه و همین طور چهار نمونه دو رنگ تدارک دیده است. و بعلاوه به نوع کاربری و تیپ خودرو رینگ های 18 اینچی فولادی و بعلاوه 18 تا 21 اینچی آلومینیومی قابل انتخاب هستند. در نمای جانبی نیز فرم پردازی و تناسبات ساده، اما پخته و حساب شده بوده و به راحتی جلب نظر می نماید ضمن آنکه همچنان از پیچیدگی های اضافی در جزییات به دور است.

نمای جلو فولکس واگن ID.Buzz Cargo

نمای عقب فولکس واگن ID.Buzz Cargo

قبلی 1 از 2 بعدی

اما طراحی نمای عقب با توجه به مدل خودرو یعنی نوع مسافری یا باری از چراغ های یکپارچه عریض و باریک افقی با گرافیکی متفاوت برخوردار است و درعین اینکه سادگی همچنان حرف اول را می زند، اما این سادگی نیز دلنشین است .

نوترین آگهی های فولکس واگن

طراحی داخلی، کاربردی و مینیمال

در داخل کابین ID.Buzz به تبعیت از استایل بدنه شاهد همان سادگی و صراحت همیشگی در طراحی های فولکس واگن هستیم و خبری از بازی های فرمی اضافی و اسکرین های متعدد مانند دیگر هموطنانش نیستیم.

کلاستر تمام دیجیتالی 10 اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی 10 اینچی که در نسخه فول آپشن به 12 اینچی تغییر می یابد، نمایی مدرن و مینیمال را تشکیل می دهند. شارژر وایرلس تلفن های همراه هوشمند به صورت استاندارد بوده و بسته به تیپ خودرو، پورت USB-C نیز تعبیه شده ضمن اینکه در نسخه فول این خودرو، ماساژور جایگاه های برقی حافظه دار نیز تدارک دیده شده است.

نمای داخلی فولکس واگن ID.Buzz

قبلی 1 از 2 بعدی

طراحان فولکس در استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت (نظیر پلاستیک های جمع آوری شده از اقیانوس ها) برای تریم داخلی ID.Buzz نهایت دقت را داشته اند. در چیدمان جایگاه های داخلی و برای ردیف عقب، یک کنسول متحرک چند منظوره شامل محفظه نگهداری اشیا، جای لیوان، یک محفظه خنک نگهدارنده با حجم 1.4 لیتر و یک کشوی 5 لیتری برای قرار دادن تبلت یا لپ تاپ طراحی و تعبیه شده است.

اما بر اساس اطلاعات منتشره، فولکس واگن، قوای محرکه ID.4 را برای ون ID.Buzz در نظر گرفته است. قوای فنی این خودرو از یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری و گشتاور 310 نیوتن متر تامین می گردد و محور محرک آن هم عقب خواهد بود. این پیشرانه به وسیله یک پکیج باتری 82 کیلووات ساعتی تغذیه می گردد و شارژ 5 تا 80 درصد این خودرو در زمان 30 دقیقه صورت می پذیرد. ون نو ID.Buzz در سایت فراوریی فولکس واقع در هانوفر فراوری خواهد شد. فراوری هر دو نسخه کارگو و مسافری این ون در نیمه اول سال 2022 کلید خواهد خورد.

خرید و فروش و قیمت خودرو فولکس واگن

منبع: بلاگ دیوار

به "وقتی کانسپت ها فراوری می شوند؛ معرفی ون های ID.Buzz و ID.Buzz Cargo فولکس واگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کانسپت ها فراوری می شوند؛ معرفی ون های ID.Buzz و ID.Buzz Cargo فولکس واگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید