کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان 30 کلاس آموزشی تابستانه است

به گزارش وبلاگ بروز، محمدرضا شکاری درگفت وگو با خبرنگارخبرنگاران در اهواز اعلام کرد: بخش کودک کتابخانه مرکزی هر سال میزبان گروه وسیعی از بچه ها به همراه والدین خود است. بر همین اساس کوشش می کنیم به منظور غنی سازی اوقات فراغت فراغت بچه ها و نوجوانان همزمان با شروع فصل تابستان، دوره های آموزشی برگزار کنیم.

کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان 30 کلاس آموزشی تابستانه است

شکاری هدف از برگزاری دوره های مهارتی بچه ها و نوجوانان را جذب تعداد زیادی از شهروندان به کتابخانه مرکزی خوزستان دانست و اضافه نمود: برگزاری این دوره ها در کتابخانه به تقویت نقش خود یعنی تبدیل شدن به مرکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.

وی ادامه داد: یکی از نقش های اساسیِ کتابخانه های عمومی و به خصوص کتابخانه های مرکزی، پشتیبانی از نیازهای اوقات فراغت و یا ایجاد انواع منابع و وسایل آموزشی و تفریح برای شهروندان است تا به وسیله کتابخانه ها به حفظ فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم جامعه محلی یاری نموده و نیز ضمن ارتقای آن ها به شهروندان را به مشارکت در زندگیِ فرهنگی ترغیب می نماید.

رئیس کتابخانه استان خوزستان عنوان نمود: این دوره ها پس از نیازسنجی اولیه از اعضای کودک و والدین آن ها برنامه ریزی شده است. مدرسان هر دوره افراد توانمندی هستندکه سابقه عضویت و فعالیت در حوزه های گوناگون فرهنگی و آموزشی را دارند و علاوه برآن بیشتر این افراد از اعضای فعال و قدیمی کتابخانه مرکزی بودند.

شکاری مدت زمان هر دوره را 8 جلسه اعلام کرد و گفت: هنرجویان در هر جلسه 60 تا 90 دقیقه آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی با اشاره به عناوین دوره ها اظهار کرد: دوره های آموزشی تابستانه کتابخانه مرکزی خوزستان شامل:آموزش اکریلیک با ورق طلا، اوریگامی، آنلاین برنامه نویسی اسکرچ، خط تحریری با اتوماتیک، آموزش زبان انگلیسی (همراه با بازی و خلاقیت)، ساخت سرامیک،سفال، شاهنامه خوانی و نقالی،قصه و نمایش ، نویسندگی ، کتابسازی (نویسندگی کودک)، نقاشی روی ریگ، عروسک سازی، عکاسی مستند اجتماعی و... است.

شکاری با تأکید بر اینکه تمرکز دوره های آموزشی بر حرفه آموزی و مهارت آموزی است ، توضیح داد: محتوای دوره ها به نحوی آموزش داده خواهد شد تا شرکت نمایندگان با مشاغل و کسب وکارهای کوچک آشنایی پیدا نموده و با توانمندسازی پس از سرانجام دوره، بتوانند فعالیت های ویژه ای در آن زمینه کسب نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان 30 کلاس آموزشی تابستانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان 30 کلاس آموزشی تابستانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید