کوه تل انبار؛ جاذبه طبیعی و گردشگری گرگان

به گزارش وبلاگ بروز، گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان های آن نسبتا گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای تماشای بسیاری دارد که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها تماشا کنید. یکی از مکان های تماشای کوه تل انبار گرگان است. برای آشنایی بیشتر با این قله زیبا در ادامه با ما باشید.

کوه تل انبار؛ جاذبه طبیعی و گردشگری گرگان

کوه تل انبار (Kuh-e Tall Anbar) از مکان های گردشگری گرگان است. اگر از شهر گرگان به سمت جنوب روبرگردانیم، رشته کوهی را می بینیم که شهر را همانند کمانی در برگرفته بلندترین قله این رشته کوه تل انبار نام دارد.

کوه جنگل تل انبار در فاصله 23 کیلومتری جنوب گرگان و در 6 کیلومتری شمال غربی روستای چهارباغ قرارگرفته است. ارتفاع آن از سطح دریا 3030 متر است و سرچشمه رودهای چهار باغ، سوته رود و خاصه رود است.

دره تل انبار، از جمله جاهای تماشای گرگان است که در نزدیکی روستای زیارت نیز می باشد و شما می توانید بعلاوه از روستای زیبا و تماشای زیارت که یکی از جاذبه های تماشای مهم استان گلستان است نیز تماشا کنید. قله تل انبار بلندترین قله مشرف به روستای زیارت است. بعلاوه مرتفع ترین نقطه منطقه حفاظت شده دنیا نما محسوب می گردد.

کوه تل انبار، شامل 53 آبشار با ارتفاع های متفاوت می باشد. ارتفاع بیست آبشار آن بیش از 10 متر بوده و دو آبشار با ارتفاع بیش از چهل متر دارد. برای بازدید از این آبشارها احتیاج به مهارت های خاصی است و باید با طناب و سایر تجهیزات در آن فرود آمد. با فرود آمدن به اولین آبشار می توان مسیر بازدید از سایر آبشارها را در پیش گرفت.

آدرس کوه تل انبار گرگان: استان گلستان، 23 کیلومتری جنوب گرگان و 6 کیلومتری شمال غربی روستای چهارباغ

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

منبع: گردشبان

به "کوه تل انبار؛ جاذبه طبیعی و گردشگری گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه تل انبار؛ جاذبه طبیعی و گردشگری گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید