امیر حیدری: بازگشایی معابر روستایی مهمترین نیاز مناطق سیل زده است

به گزارش وبلاگ بروز، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیاز مردم منطقه روستایی بخش های سیل زده چابهار مواد غذایی و بازگشایی راه ها و معابر روستایی است که با نفربر های آبی، خاکی و بالگرد های هوانیروز در حال انجام است.

امیر حیدری: بازگشایی معابر روستایی مهمترین نیاز مناطق سیل زده است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ بروز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بازدید میدانی از مناطق سیل زده روستایی نوبندیان، پلان، نگور شهرستان چابهار اضافه نمود: برابر اوامر رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی از همان روز نخست تیپ های 188، 288 و 388 گروه رزمی مهندسی، شبکه بهداشت و درمان و هوانیروز با حضوری پرتوان و باقدرت در منطقه حضور یافتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آشپزخانه های سیار را در منطقه مستقر کردیم، گفت: با توجه به اینکه منازل مسکونی مردم منطقه دچار سیل شدند، اکنون نیاز مردم مواد غذایی است، با استقرار آشپزخانه سیار روزانه بالغ بر 1500 پورس غذای گرم طبخ و در روستا های حادثه دیده پخش می شود.

وی اضافه نمود: اکنون مهمترین اقدامات یگان های نیروی زمینی ارتش ارسال مواد غذایی، لوازم بهداشتی و بازگشایی راه ها و معابر روستایی است که با خودرو های تاکتیکی، نفربر های آبی، خاکی و بالگرد های هوانیروز در حال انجام است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر حضور نفربر های دوزیست آبی خاکی نزاجا در منطقه سیل زده گفت: با توجه به شرایط آب گرفتگی و صعب العبور بودن معابر روستایی، نفربر های آبی خاکی نیروی زمینی ارتش علاوه بر امداد و نجات مردم گرفتار و سیل زده، بخش وسیعی از کمک های مردمی و ارتش را به روستا های بخش نوبندان و پلان ارسال کردند.

وی تاکید کرد: به واسطه تخریب برخی از جاده ها و راستا های روستایی، بهترین وسیله برای امداد و نجات و کمک رسانی بالگرد های هوانیروز است که روزانه با 10 سورتی پرواز در خدمت مردم منطقه است.

تجهیزات راه سازی و پل سازی گروه مهندسی رزمی نیروی زمینی در منطقه حضور دارند

حیدری با بیان اینکه امکان راه اندازی پل های هجومی و بیلی در منطقه وجود ندارد، گفت: تجهیزات راه سازی و پل سازی گروه مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش از همان روز اول در منطقه حضور یافتتد و امروز که از نزدیک در کنار آن ها بودم در حال بازگشایی راه ها، معابر روستایی و احداث پل های لوله ای هستتد تا علاوه بر هدایت آب ها به زمین های بایر ارتباط مسدود شده روستایی را برقرار سازند.

وی گفت: تمام یگان های ارتش و به ویژه نیروی زمینی در خدمت مردم هستند، امیدواریم خدماتی که انجام می دهیم معنای یک ارتش ولایی و انقلابی و به منصه ظهور رساندن ارتش فدای ملت باشد.

شایان ذکر است:بارش باران سیل آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه 19 دی آغاز شده بود، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان ها وخیم تر اعلام شده به طوری که میزان بارش ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته 26 برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد های استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد 500 روستا و 14 شهرستان درگیر سیل هستند و 20 هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امیر حیدری: بازگشایی معابر روستایی مهمترین نیاز مناطق سیل زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر حیدری: بازگشایی معابر روستایی مهمترین نیاز مناطق سیل زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید