تظاهرات در لبنان در حمایت از رئیس جمهور؛ باسیل: وحدت کشور مهم است

به گزارش وبلاگ بروز، رئیس جمهور و وزیر خارجه لبنان امروز (یکشنبه) در جمع حامیان حزب متبوع خود اعلام کردند، مقابله با مفسدان لازم است و باید اعتماد مردم به دولت را بازگرداند.

تظاهرات در لبنان در حمایت از رئیس جمهور؛ باسیل: وحدت کشور مهم است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بروز، صبح امروز (یکشنبه) حامیان التیار الوطنی الحر جریان وابسته به میشل عون رئیس جمهور لبنان به مناسبت سومین سال ریاست جمهوری وی با برگزاری راهپیمایی از وی حمایت کردند.

بر اساس گزارش وبگاه العهد، جبران باسیل در این راهپیمایی که در راستا کاخ ریاست جمهوری بعبدا برگزار گردید، گفت: انقلاب، خیزش علیه ظلم است؛ انقلاب، ظلم نمی کند وگرنه به خاتمه می رسد. شعار کلن یعنی کلن (همه آنها یعنی همه آنها) باید برای پاسخگویی باشد نه ظلم.

تظاهرات نمایندگان لبنانی با سر دادن این شعار می گفتند تمام مقامات کنونی لبنان باید کنار بروند.

باسیل در ادامه تأکید کرد: همه ما مفسد (مالی) نیستیم، مفسدان کسانی هستند که از مال مردم کاخ ساختند.

وزیر خارجه لبنان در ادامه خطاب به معترضان بیان کرد، امید برای ریشه کن کردن فساد و ایجاد دولت را از بین نبرید زیرا تعمیم دادن اتهام فساد باعث حمایت از مفسدان می گردد.

باسیل توضیح داد، اولویت امروز جلوگیری از فروپاشی و نه تسریع در آن است.

او گفت، دو سال است بدون اینکه کسی از وی بخواهد حساب های بانکی خود را برای همه اعلام نموده و دیگر این حساب ها محرمانه نیست.

وی ادامه داد: در ایجاد اصلاحات شکست خوردیم زیرا شبکه منافع مفسدان قویتر است اما ما ادامه می دهیم و قویتر از آنها خواهیم بود. وحدت کشور مهم تر از هر چیزی است و ما با خارج علیه کشور خود توطئه نمی کنیم. افتخار ماست که وارد شبکه فساد نشده ایم.

باسیل تأکید کرد، روزهای سختی در انتظار لبنان است اما این روزها قابل تحمل است.

میشل عون هم از کاخ بعبدا خطاب به حامیانش سخنرانی کرد و گفت: باید اعتماد مردم لبنان را به دولت بازگرداند.

عون توضیح داد، فساد در لبنان قدیمی و ریشه دار است و نیازمند کوشش قضایی برای ریشه کن کردن دارد؛ بسیاری در زمینه مقابله با فساد سنگ اندازی می نمایند.

وی خطاب در حامیانش گفت: من شما را دوست دارم کلن یعنی کلن.

عون ادامه داد: نقشه راهی مبنی بر سه نقطه ترسیم نموده ایم (مقابله با) فساد، اقتصاد و دولت مدنی تحقق این سه مورد آسان نیست.

تظاهرات لبنان در اعتراض به اوضاع مالی و وضع مالیات از 17 اکتبر (25 مهر) شروع شد و اکنون فروکش نموده اما به صورت کلی قطع نشده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "تظاهرات در لبنان در حمایت از رئیس جمهور؛ باسیل: وحدت کشور مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در لبنان در حمایت از رئیس جمهور؛ باسیل: وحدت کشور مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید