سرمایه گذاری 2 هزار و 100 میلیاردی طرح های گردشگری در چالوس

به گزارش وبلاگ بروز، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، سرمایه گذاری 2 هزار و 100 میلیاردی طرح های گردشگری در چالوس صورت می گیرد.

سرمایه گذاری 2 هزار و 100 میلیاردی طرح های گردشگری در چالوس

داستان چیست؟

مهدی اسحاقی افزود: این طرحها شامل چهار هتل 3 تا 5 ستاره، یک متل، 17 هتل آپارتمان، یک مجتمع تفریحی جهانگردی، سه مرکز سرگرمی و تفریحی و سه واحد پذیرایی است که تمامی آنها در حال اجرا هستند.

وی گفت که با افتتاح این مجموعه ها، برای 2 هزار و 300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

اسحاقی ظرفیت های جهانگردی چالوس را بالا توصیف کرد و گفت: همین شرایط در کنار رویکرد دولت تدبیر و امید برای فراهم کردن فضای مطلوب جهت سرمایه گذاران سبب شده تا سرمایه گذاری در بخش جهانگردی چالوس برای بخش خصوصی ارزنده شده و مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی چالوس با تشریح جزییات پروژه های جهانگردی در دست احداث شهرستان توضیح داد: هتل پنج ستاره در خط هشت چالوس در 12 طبقه با زیربنای 71 هزار و 360 مترمربع در زمینی به مساحت 26 هزار و 200 مترمربع با 205 واحد و اشتغالزایی 600 نفر با سرمایه گذاری 900 میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی افزود: احداث هتل 4 ستاره هم در شهر هچیرود با زیربنای 17 هزار و 900 متر مربع و در زمینی به مساحت پنج هزار و 135متر مربع در 11 طبقه و 85 واحد و با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان و اشتغالزایی 300 نفر بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اسحاقی گفت: پروژه مرکز سرگرمی تفریحی نمک آبرود که با زیربنای 25 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع در حال ساخت است، 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمان بهره برداری برای بیش از 300 نفر ایجاد شغل می کند.

وی سرمایه گذاری برای این پروژه را 700 میلیارد تومان گفت و افزود: این مرکز دارای امکاناتی همچون استخر روباز و سرپوشیده به صورت مجزا برای مردان و زنان، جکوزی، سونا، حمامهای مختلف، اتاقهای نمک و یخ، سالن های ورزشی و بدنسازی، رستوران چند منظوره، واحدهای تجاری و صنایع دستی و 2 اسکله تفریحی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی چالوس ظرفیت اقامتی این شهرستان را در حال حاضر سالانه بیش از 143 هزار نفر گفت و گفت: این ظرفیت تخت هتل ها، متل ها، بوم گردی ها، مجموعه های مهمانپذیر و خانه های مسافر ثبت شده را شامل می شود.

بهره برداری 27 پروژه جهانگردی در سه سال گذشته

اسحاقی گفت: این پروژه ها شامل 2 واحد اقامتی، 10 واحد پذیرایی، 9 واحد بوم گردی، چهار دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی و یک مرکز اطلاع رسانی است.

وی افزود: در سه سال گذشته 9 اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت پذیرش 238 مسافر و اشتغالزایی 33 نفر با سرمایه گذاری سه میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

هم اکنون 19 واحد اقامتی، 72 واحد پذیرایی، 9 دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، 9 اقامتگاه بومی، سه ایستگاه تفریحات دریایی، سه طرح سالمسازی دریا، 21 مرکز اطلاع رسانی، 630 خانه مسافر ساماندهی شده، یک مرکز سرگرمی و تفریحی در شهرستان چالوس فعال است و 2 هزار و 930 در آنها مشغول به کار هستند.

براساس گزارشهای رسمی، با افزایش ظرفیت اقامتی در سه سال گذشته، میزان پذیرش مسافر و جهانگرد در شهرستان چالوس سالانه به 14 میلیون نفر رسیده است.

منبع: همگردی

به "سرمایه گذاری 2 هزار و 100 میلیاردی طرح های گردشگری در چالوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 2 هزار و 100 میلیاردی طرح های گردشگری در چالوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید