عکس ، این خودرو برای حرکت تنها به آب نمک احتیاج دارد!

به گزارش وبلاگ بروز، زومیت نوشت: یک شرکت سوئیسی مشغول کار روی خودروی برقی جدیدی است که بیش از 950 کیلومتر مسافت را با مخلوط ویژه ای از آب نمک طی می نماید و نیازی به شارژ آن وجود ندارد.

عکس ، این خودرو برای حرکت تنها به آب نمک احتیاج دارد!

خودروهای معمولی حجم قابل توجهی گاز مضر را وارد اتمسفر می نمایند و فراوری خودروی برقی برای حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی دارد. بیشتر کارشناسان معتقدند که تا حدودا یک دهه دیگر، خودروهای برقی تا حد زیادی جای خودروهای بنزینی را می گیرند. همه گیر شدن خودروهای برقی می تواند به مقابله با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی یاری کند.

با وجود سال ها کوشش و میلیاردها دلار سرمایه گذاری، همچنان صنعت خودروی برقی با مشکلاتی دست وپنجه نرم می نماید. یکی از بزرگ ترین معضلات امروزی، زمان شارژ کامل باتری خودروها است. براساس نوشته Boy Genius Report، ابرخودروی برقی کوانتینو (Quantino) در کوشش است این مشکل مهم را از پیش رو بردارد.

ابرخودروی کوانتینو که هم اکنون به وسیله شرکت نانوفلوسل (ٖnanoFlowcell) مراحل فراوری را می گذراند، از مخلوط به خصوصی از آب نمک استفاده می نماید. نانوفلوسل این مخلوط را الکترولیت دو یونه خطاب می نماید.

بیشتر بخوانید:

عکس | اوج هنر مازراتی در طراحی یک ماشین بی نظیر

عکس | این کرم در یک چشم به هم زدن تبدیل به مار می گردد!

عکس | اسلحه تازه پلیس آمریکا که یادآور فیلم های آخرالزمانی است!

خودروی دو درِ نانوفلوسل با یک مخزن از مخلوط آب نمک تا 600 مایل (965 کیلومتر) حرکت می نماید. این یعنی برای مسافرت مجبور نیستید ازطریق سرویس هایی مثل گوگل مپ در پی ایستگاه شارژ خودروی برقی بگردید.

نانوفلوسل می گوید پس از سرانجام انرژی مورجهانز خودرو، مجبور نیستید آن را شارژ کنید. در عوض راننده باید مخزن خودرو را با مخلوط آب نمک مخصوص پر کند. خودروی تازه نانوفلوسل از این حیث مثل خودروهای عادی است که می توان باک آن ها را در زمانی کوتاه با بنزین پر کرد. با این رویکرد خلاقانه، خودروی کوانتینو مشکل مدت زمان طولانی شارژ خودروهای برقی را برطرف می نماید.

با وجود ایده های جالب شرکت هایی مثل نانوفلوسل، تسلا همچنان با اختلاف بهترین فراورینماینده خودروهای برقی در جهان است. خودروهای تسلا بر باتری اتکا می نمایند.

227321

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این خودرو برای حرکت تنها به آب نمک احتیاج دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این خودرو برای حرکت تنها به آب نمک احتیاج دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید